سینما یک(دانلود-عکس-اخبار)
سینما یک(دانلود-عکس-اخبار)
cinema1.fay.ir
نگارش در تاريخ دو شنبه 11 / 4 / 1390برچسب:, توسط علي فراهاني و مسعود راهزاني |
شامگاه سه‌شنبه 7 تير ماه، نشست نقد وبررسي فيلم سينمايي «ورود آقايان ممنوع» در ششمين برنامه خانه فيلم فردوس با حضور «رضا عطاران» و «ويشكا آسايش» (بازيگران)، «علي سرتيپي» (تهيه‌كننده)، «منيژه حكمت» (مجري طرح) و «محمدرضا لطفي» (مجري و منتقد) در فرهنگسراي فردوس برگزار شد.

عطاران: يك بازيگر نمي‌تواند قصه بد را خوب بازي كند

رضا عطاران گفت: من فكر مي‌كردم كه يك بازيگر مي‌تواند يك قصه بد را خوب بازي كند و سرنوشت فيلم را عوض كند، در حالي كه ديدم اين اتفاق نمي‌افتد و به اين نتيجه رسيدم تا خود را از قصه‌هاي بد كنار بكشم.

*حكمت: خوشحاليم كه «ورود آقايان ممنوع»‌ را ساختيم

در ابتداي اين نشست «محمدرضا لطفي» از «منيژه حكمت» درباره علت تصميم به ساخت اين فيلم آن هم در فضايي كه هجمه انتقادي درباره فيلم‌هاي كمدي شدت گرفته است سوال كرد كه وي پس از تشكر از از مردم به خاطر حضور گسترده و استقبال فراوان مردم در اين برنامه بيان داشت: زماني كه فيلمنامه اين كار به دست ما رسيد حس كرديم كه با فيلمنامه‌اي قوي و استخوان‌دار طرف هستيم و به همين دليل به اتفاق «علي سرتيپي» تصميم گرفتيم تا توليد آن را به دست بگيريم.
وي در ادامه افزود: خوشحاليم كه در شرايط كنوني كه اكثر فيلم‌ها يا دولتي هستند و يا سخيف، ما چنين اثري را ساختيم.

* آسايش: حضور «رضا عطاران» و «رامبد جوان» عامل دلگرمي‌ام بود

برپايه اين گزارش، در ادامه اين نشست «محمد رضا لطفي» از «ويشكا آسايش» پرسيد كه با توجه به اين كه شما بازيگر گزيده كاري هستيد و اين نقش اولين تجربه شما در سينماي كمدي بود، آيا از حضور در اين فيلم آن هم در كنار افرادي مثل: «رضا عطاران» و يا خود «رامبد جوان» دچار ترس نداشتيد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: نقش پيشنهادي آنقدر جذاب و خارج از كليشه بود كه تمام ترديدهايم را از بين برد و علاقه‌مند شدم تا آن را بازي كنم.
آسايش ادامه داد: نقش را پذيرفتم و همچنين اتفاقاً حضور آدم‌هايي مثل: «رضا عطاران» و «رامبد جوان» در اين كار نه تنها در من ترس ايجاد نكرد كه عامل دلگرمي و قوت قلبم بود.

* سرتيپي: تمام ايده‌هاي غيركليشه‌اي تبليغاتي فيلم حاصل همفكري من و «حكمت» بود

بنابراين گزارش، در ادامه اين نشست  از «علي سرتيپي» در مورد سنت‌شكني تبليغاتي اين فيلم سوال شد كه وي در پاسخ، اذعان داشت: از اتاق فكر و يا تيم تبليغاتي خبري نبود و من در تبليغات اين فيلم از تجربه طولاني خودم كمك گرفتم.
وي در ادامه افزود: تمام ايده‌هاي غيركليشه‌ايي تبليغات براي اين فيلم حاصل همفكري من و «منيژه حكمت» بود كه تصميم داشتيم فيلم آبرومند اكران شود، مضاف بر اين كه ما اعتقاد داشتيم كه «ورود آقايان ممنوع»، فيلمي است كه مخاطب با آن ارتباط خوبي برقرار مي‌كند و براي برقراري اين ارتباط بهتر بايد تبليغات قوي و نويي انجام شود.
سرتيپي ادامه داد: به نظر من در وهله اول اين خود فيلم است كه به شما مي‌گويد چقدر گنجايش تبليغات دارد.

* عطاران: فكر مي‌كردم يك بازيگر مي‌تواند يك قصه بد را خوب بازي كند

مجری از «رضا عطاران» در مورد اين كه نقش بازيگر در نجات يك فيلم چگونه است، سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: شرايط سينماي ايران به شكلي است كه همه دوست دارند در آن تاثيرگذار باشند. همه دوست دارند فيلم خوب بسازند، اما اين اتفاق در توليد رخ نمي‌دهد و وقتي ريشه‌يابي مي‌كنيد، مي‌بينيد كه همه اين‌ها به فيلمنامه بد برمي‌گردد.
عطاران ادامه داد: با صراحت بگويم كه من فكر مي‌كردم كه يك بازيگر مي‌تواند يك قصه بد را خوب بازي كند و سرنوشت فيلم را عوض كند، در حالي كه ديدم اين اتفاق نمي‌افتد و به اين نتيجه رسيدم تا خود را از قصه‌هاي بد كنار بكشم.

* آسايش: «رامبد جوان» در اين كار براي بازيگران، بازيگري نمي‌كرد

در ادامه نشست مجری  از «ويشكا آسايش» پرسيد در حين فيلمبرداري بازيگران چقدر به متن وفادار بودند و اين كه آيا درست است كه مي‌گويند «رامبد جوان» در حين كارگرداني براي بازيگران فيلم آن را بازي مي‌كند و از بازيگر همان را مي‌خواهد كه وي در پاسخ، بيان داشت: فيلمنامه «ورود آقايان ممنوع» آنقدر كامل بود كه نيازي به دستكاري نداشت ضمن اين كه من در اين فيلم اولين تجربه بازي در فيلم كمدي را داشتم و اصلاً عادت به بداهه‌گويي ندارم.
آسايش ادامه داد: در مورد سوال دوم هم بايد توضيح دهم كه چنين چيزي اصلاً صحت ندارد و «رامبد جوان» حداقل در اين فيلم كه من بودم اصلاً براي بازيگران بازيگري نمي‌كرد كه ما بخواهيم از او تقليد كنيم.
در بخش ديگري از اين نشست «ويشكا آسايش» در مورد فراز و فرود نقش «خانم دارابي»، اظهار داشت: اتفاق بسيار خوبي كه در اين فيلم صورت گرفت تمرين زياد و دورخواني قبل از فيلمبرداري بود كه باعث همذات‌پنداري بازيگر با نقش مي‌شد.
برنده سيمرغ بلورين نقش اول زن بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر در ادامه افزود: ما در اين فيلم و قبل از فيلمبرداري به لوكيشن مي‌رفتيم و آنجا دورخواني مي‌كرديم و در مورد نقش‌ها صحبت مي‌كرديم.
وي ادامه داد: بعد كم‌كم لباس آن شخصيت را مي‌پوشيديم و بعد بدون حضور دوربين بازي مي‌كرديم. اين موضوع خيلي به بازيگر كمك مي‌كند تا به نقش حس تعلق خاطر پيدا كند.اما در مورد موضوعي كه اشاره كرديد بايد بگويم كه اساساً يكي از مواردي كه خيلي به آن توجه مي‌كردم همين بود كه كاراكتر «خانم دارابي» در نيمه دوم خارج از توافقات ما نشود و به گونه‌ايي نگردد كه «دارابي» كلاً عوض شود.

* حكمت: حضور سرتيپي در «ورود آقايان ممنوع» يك نعمت بود

در ادامه مجري برنامه به اين نكته اشاره كرد كه در غالب فيلم‌هاي كمدي رد پاي بزن درويي ديده مي‌شود و تهيه‌كننده با اين پيش فرض كه فيلم كمدي معمولا با استقبال مواجه مي‌شود، سعي در انجام يك توليد ارزان قيمت مي‌كند تا سود بيشتري نصيب‌اش شود، اما در «ورود آقايان ممنوع» توليد خوب كاملاً مشهود است كه «منيژه حكمت» ضمن تأييد حرف‌هاي مجري، توضيح داد: من اصولاً در توليد وسواس خودم را دارم و اين را همه مي‌دانند.
وي ادامه داد: حتي اين موضوع در فيلم‌هايي كه ساخته‌ام يعني «زندان زنان» و «سه زن» هم ديده مي‌شود اما مسئله اين نيست كه شما همين‌طوري ريخت و پاش كني، ما در اين فيلم مي‌دانستيم كه چه مي‌خواهيم و براي رسيدن به اين خواسته چيزي كم نگذاشتيم.
حكمت ادامه داد: واقعا حضور آدمي حرفه‌اي مثل «علي سرتيپي» در اين پروژه نعمت بود چرا كه از هيچ چيز كم نگذاشت و همه را حمايت كرد. بد نيست بدانيد كه مونتاژ و صداگذاري اين فيلم بيش از شش ماه بطول انجاميد كه جا دارد از زحمات بي‌حد و اندازه «مصطفي خرقه‌پوش» در رسيدن فيلم به اين كيفيت، كمال تشكر را داشته باشم.
حكمت در ادامه داد: پيش توليد اين فيلم زمان زيادي برد و هزينه آن هم خيلي بيشتر از فيلم‌هاي معمولي سينما بود. حتي مثلاً لوكيشن مدرسه‌اي كه شما در فيلم مي‌بينيد ساختمان مخروبه‌اي بود كه ما آن را تبديل به مدرسه كرديم.

* سرتيپي: هدف ما بالا بردن سطح فيلم‌هاي كمدي است

 پس از حرف‌هاي «منيژه حكمت»، «علي سرتيپي» گفت: من و «منيژه حكمت» در دو فيلم قبلي يعني: «نيش زنبور» و «پوپك و مش ماشاالله» تجربه‌هاي خوبي داشتيم و از آن موقع تصميم داشتيم تا بگوييم فيلم خوب كمدي با استقبال مواجه مي‌شود.
وي ادامه داد: هدف ما اين بود تا سطح فيلم‌هاي كمدي را بالا ببريم تا اين كه خوشبختانه فيلمنامه خوبي سراغ ما آمد و در آن سليقه مردم و جامعه را ديديم و دست به توليد آن زديم.
سرتيپي ادامه داد: همان طور كه خانم «حكمت» هم توضيح دادند، ما مي‌دانستيم كه چه مي‌خواهيم و قرار ساخت فيلم كمدي بزن در رويي هم نداشتيم و هدف‌مان ساخت يك فيلم آبرومند بود، براي همين از بهترين‌هاي سينما استفاده كرديم.

*عطاران: بداهه را تا جايي لحاظ كردم كه به موقعيت كمك كند

«رضا عطاران» در مورد نقش «جبلي»، بيان داشت: «پيمان قاسم‌خاني» دو سال روي اين فيلمنامه كار كرده بود و از ويژگي‌هاي مهم كار انسجام آن بود. حال اگر ما مي‌خواستيم چيزي را به عنوان بداهه به آن اضافه كنيم بايد كاري مي‌كرديم كه در خدمت فيلمنامه باشد.
وي ادامه داد: در فيلم سينمايي «ورود آقايان ممنوع» كمي بداهه هم لحاظ شد، اما به اندازه‌اي كه به موقعيت كمك كند.

* سرتيپي: در دنيا 30 تا50 درصد هزينه توليد فيلم صرف تبليغات مي‌شود

پس از پاسخ «رضا عطاران»، «علي سرتيپي» درباره تبليغات فيلم توضيح داد: در دنيا مرسوم است كه 30 تا 50 درصد هزينه توليد صرف تبليغات فيلم مي‌شود اما چون ما در زمينه نمايش ضعيف هستيم و در خروجي‌ها آنقدر مسوولان سخت مي‌گيرند كه معمولاً نتيجه آن چيزي نمي‌شود كه سازندگان مي‌خواستند، در نتيجه تهيه‌كننده‌ها به بازگشت سرمايه مطمئن نيست و به همين خاطر در ايران نمي‌توان پيش بيني كرد كه آيا فيلم فروش مي‌كند يا خير و به همين دليل هزينه براي پخش هميشه با ترديد صورت مي‌گيرد.
سرتيپي ادامه داد: ما در اين فيلم قصد داشتيم تا يك اثر كمدي رمانتيك بسازيم و نمي‌خواستيم فيلمي اجتماعي بسازيم. از همين سوژه هم مي‌شود يك فيلم اجتماعي تلخ ساخت، اما هدف ما توليد يك فيلم كمدي رمانتيك بود.

بنابراين گزارش، اين نشست راس ساعت 22 با تجليل از عوامل به اتمام رسيد.


منبع : فارس


( تبادل لینک : برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سینما یک و آدرس cinema1.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما در سایت ما لینک خواهید شد)

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وب و مطالب آن متعلق به سینمایک مي باشد.